sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Puseroita - ompas noita!

Bloginihan olen luonut jo viime keväänä, mutta mitään en ole sinne ennen tätä saanut laitettua. Tässä näkyvilla olevat puserot ovat sen aikaista satoa.
Tämän hupparin väreihin olen erityisen tyytyväinen. Kauluksen kanssa oli taitelua ja huppuunkaan ei kaavaa tuolloin ollut. Jotenkin hupun yhdistäminen kaulukseen ei onnistunut, mutta pitäjäänsä se ei ole haitannut pätkäätään - hän on hyvin ilahtunut taskusta!
Kangas on Rovaniemen Ottobrestä (Olikohan nanson kangas?) ja samoin resori. Tuo kuvionauha, jonka kettuja olen käyttänyt vaatteissani 'merkkeinä' on ostettu käsityömessuilta Oulusta ainakin kaksi vuotta sitten (hyvin on metrin pätkä riittänyt :).


Tämän paidan kangas on sieltä samaisesta Ottobrestä. Paidan kaulun ei onnistunut, mutta paita on paljon pidetty ja samaan sarjaan on vielä pipokin.Kaava on piirretty jostain vanhasta hyvin istuvasta trikoopaidasta itse.






Tämä paita on ensimmäinen, johon olen ollut tyytyväinen itsekin. Tämä on myös ensimmäinen paita, josa olen käyttänyt ihan lehdestä piirrettyä kaavaa (jokin peruskaava Ottobreen ehkä vuoden takaisesta lehdestä, jonka lainasin kirjastosta). Hihoja olen jatkanut jo kerran, kun paita kävi pieneksi -tein sen virheen, että en pessyt kangasta ennen ompelua vaan tein muka hieman isomman. Onneksi paidan pitäjä on laihan sorttinen niin kapeus ei ole häntä hidastanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti